בית כנסת ראשון במושב רועי – יישא את שמם של הנרצחים הי"ד

    ישראל בן צבי No Comments on בית כנסת ראשון במושב רועי – יישא את שמם של הנרצחים הי"ד
    7:26
    05.05.24
    הרב בנימין מילצקי No Comments on הצטרפו לאלפי הלומדים: בבא קמא דף ס"ז

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בטקס מיוחד יחנך היום במושב רועי שבבקעת הירדן בית הכנסת הראשון בתולדותיו שיישא את השם המעט מוכר, "שבת אחים" וינציח את זכרם של שלושת הנערים איל נפתלי וגיל עד הי"ד.

    היזמה לבנית בית הכנסת החלה כבר לפני שלוש שנים על ידי ארגון "איילת השחר" שנענה לפניות התושבים וסייע בהקמת מקום תפילה במושב שלא זכה עד כה לבית כנסת. הארגון שפועל בעוד עשרות ישובים וקיבוצים בצורה דומה, זיהה את הביקוש שנוצר וגייס תורמים להקמתו של בית כנסת מכובד ולריהוט עשיר ומיוחד לתוכו יוכנס ספר תורה מהודר תרומת משפחת פיין מקרני שומרון.

    האירוע יוצא הדופן, מעורר במושב התרגשות מיוחדת ותחושה של התחדשות ופריחה רוחנית ומהווה התחלה של חיבור חזק יותר למסורת וליהדות.

    אירועי חנוכת הבית והכנסת ספר התורה שנקבעו לתאריך זה לפני שבועות מספר, לא לקחו בחשבון את התמורות שיחולו במדינה בתקופה זו. חטיפת הנערים הקדושים אייל, נפתלי וגיל עד הי"ד והירצחם על קידוש השם, שעוררו חיבור עמוק והזדהות משותפת בין כל חלקי העם.

    היה זה כמעט מתבקש מאליו עבור ארגון "איילת השחר" שפועל כל השנים לחיבור בין חלקי העם וחיזוק השרשים היהודיים, לבקש להנציח את הנערים על בית הכנסת החדש.

    וכך בהתארגנות ספונטנית יצאו נציגי המושב היום לבתי המשפחות השכולות לבשר להם על החלטתם לקרוא לבית הכנסת החדש "שבת אחים" על שמם של הנרצחים הי"ד. המשפחות אשר שרויות באבלם הכבד התרגשו באופן מיוחד מהמחווה, הודיעו כי נציגים מטעמם יבואו גם הם להשתתף בטקס והביעו תקווה שהקדושים הי"ד אשר גרמו במותם לאחדות מרוממת ולתפילות של כל חלקי העם יזכרו במקום תפילה מיוחד זה לעילוי נשמתם הטהורה והקדושה.



    0 תגובות